Všeobecné obchodní podmínky portálu www.masopelikan.cz provozovaném Nickem Pelikánem, IČ: 08882045, se sídlem Tylova 426, Kutná Hora,28401 pro nákup zboží a/nebo služeb na internetovém portálu www.masopelikan.cz (dále jen „VOP“).
VI. Odpovědnost a záruky
6.1 Provozovatel odpovídá Zákazníkovi za vady služeb a/nebo zboží v rozsahu stanoveném obecně závaznými právními předpisy. Provozovatel tak odpovídá Zákazníkovi, že služba/zboží při převzetí nemá vady.
6.2 V souladu s ustanovením § 2165 odst. 1 Občanského zákoníku je Zákazník oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od jeho převzetí. To neplatí v případě, že se jedná o zboží prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, v případě opotřebení zboží způsobené jejím obvyklým užíváním, v případě použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží měla při převzetí Zákazníkem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží (potraviny).
6.3 Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v ustanovení § 2161 Občanského zákoníku, může Zákazník požadovat i
dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze
součásti zboží, může Zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má
Zákazník právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má Zákazník i
v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro
větší počet vad. V takovém případě má Zákazník i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li Zákazník od smlouvy
nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu zboží, může
požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu provozovatel nemůže dodat
nové zboží bez vad, vyměnit její součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že provozovatel nezjedná
nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Zákazníkovi působilo značné obtíže. Právo z vadného
plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud Zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Zákazník
vadu sám způsobil. Má-li zboží vadu, z níž je společnost zavázána, a jedná-li se o zboží prodávanou za nižší
cenu nebo o věc použitou, má Zákazník místo práva na výměnu zboží právo na přiměřenou slevu. Práva z vady se
uplatňují u provozovatele, u kterého zboží bylo koupeno. Uplatní-li Zákazník právo z vadného plnění, potvrdí
mu provozovatel v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.
6.4 Provozovatel nenese odpovědnost za případnou škodu nebo jakékoli jiné následky vzniklé Zákazníkovi na základě nebo v souvislosti s jednáním Zákazníka nebo okolností na straně Zákazníka.
6.5 Zákazník souhlasí, že provozovatel nenese odpovědnost za plynulý nepřerušený a bezchybný a bezpečný chod internetového portálu www.masopelikan.cz. Provozovatel nenese odpovědnost za reklamu či propagaci prováděnou jakýmkoliv třetím subjektem prostřednictvím internetového portálu www.masopelikan.cz ani odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového portálu www.masopelikan.cz nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.
6.6 Dostupnost zboží je vázána na skladové zásoby a provozovatel dostupnost zboží negarantuje. V případě, že nebude možné Objednávku z jakýchkoli důvodů na straně provozovatele vyřídit, bude o tom Zákazník informován prostřednictvím zákaznické linky provozovatele anebo prostřednictvím e-mailu, který Zákazník uvede v Objednávce jako kontaktní.
VII. Ochrana práv duševního vlastnictví, zneužití služby, dostupnost služby, další práva a povinnosti smluvních stran
7.1 Zákazník bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící internetový portál www.masopelikan.cz (včetně fotografií propagovaných služeb a/nebo zboží) jsou chráněny autorským právem. Zákazník se zavazuje používat internetový portál www.masopelikan.cz výhradně pro svou potřebu, a že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat nebo neoprávněně užít (např. uchovávat, upravovat, šířit) programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový portál www.masopelikan.cz.
7.2 Přístup a užití internetového portálu www.masopelikan.cz ze strany Zákazníka v souladu s VOP je bezplatný.
7.3 Zákazník není oprávněn při internetového portálu www.masopelikan.cz používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz internetového portálu www.masopelikan.cz. Internetový portál www.masopelikan.cz je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků provozovatele a který je v souladu s jeho určením.
7.4 Zákazník užívá internetový portál www.masopelikan.cz na vlastní riziko a souhlasí s tím, že fotografie na internetovém portálu www.masopelikan.cz jsou pouze ilustrativní.
7.5 Provozovatel neodpovídá za žádné škody vzniklé v souvislosti s využitím služeb, užitím informací nebo stahováním údajů zveřejněných na internetovém portálu www.masopelikan.cz, tj. za chyby, opomenutí, přerušení, poruchy, zpoždění, počítačové viry, ztrátu zisku nebo ztrátu dat Zákazníka nebo jiné třetí osoby užívající internetový portál www.masopelikan.cz, neoprávněný přístup k přenosům a datům těchto osob, změny takových dat, jakož i další hmotné a nehmotné ztráty.
7.6 Veškeré informace zveřejňované na internetovém portálu www.masopelikan.cz jsou uváděny při nejlepším vědomí a svědomí společnosti, který nenese odpovědnost za jejich úplnost či technickou přesnost. Společnost se rovněž zříká veškerých záruk, že materiál uvedený na internetovém portálu www.masopelikan.cz je nezávadný.
7.7 Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoliv omezit nebo ukončit přístup Zákazníka nebo jiné třetí osoby k internetovému portáluwww.masopelikan.cz.
7.8 Provozovatel není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1, písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
VIII. Ochrana osobních údajů a souhlas se zpracováním
8.1 Osobní údaje Zákazníka, který je fyzickou osobou, spravuje a zpracovává provozovatel, která zajišťuje ochranu těchto údajů v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Souhlas se zpracováním svých osobních údajů uděluje Zákazník přímo provozovateli.
8.2 Provozovatel zpracovává osobní údaje Zákazníků, kteří vyplní registrační formulář, případně neregistrovaných Zákazníků, kteří uzavřou Smlouvu.
8.3 Zákazník souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno, příjmení, e-mailová a fyzická adresa doručení zboží, telefonní číslo,
datum narození (dále vše společně jen jako „Osobní údaje“).
8.4 Zákazník souhlasí se zpracováním Osobních údajů provozovatelem, a to pro účely realizace práv a povinností ze Smlouvy a pro účely zasílání informací a obchodních sdělení.
8.5 Zákazník bere na vědomí, že je povinen své Osobní údaje uvádět správně a pravdivě, a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat provozovatele o změně ve svých Osobních údajích.
8.6 Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou prostřednictvím zabezpečeného počítačového programu.
8.7 Zákazník potvrzuje, že poskytnuté Osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí Osobních údajů. Zákazník dále prohlašuje, že byl poučen o tom, že souhlas se zpracováním Osobních údajů může ve vztahu k provozovateli odvolat písemným oznámením doručeným na kontaktní adresu anebo sídlo provozovatele.
8.8 V případě, že by se Zákazník domníval, že provozovatel nebo zpracovatel provádí zpracování jeho Osobních údajů v rozporu s ochranou soukromého a osobního života Zákazníka nebo v rozporu se zákonem, může provozovatel požádat o vysvětlení a požadovat, aby odstranil závadný stav. Zákazník se v takovém případě rovněž může obrátit přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
8.9 Požádá-li Zákazník o informaci o zpracování svých Osobních údajů, je mu provozovatel povinna tuto informaci předat. Provozovatel má právo za poskytnuté informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí této informace.
8.10 Zákazník souhlasí se zasíláním informací souvisejících se službami provozovatele a podnikatelů prezentujících na internetovém portálu www.masopelikan.cz své zboží a/nebo služby na elektronickou adresu Zákazníka uvedenou v Objednávce a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení provozovatele na tuto adresu. Souhlas Zákazníka se zasíláním obchodních sdělení je dobrovolný. Zákazník je oprávněn kdykoli tento souhlas písemně odvolat.
IX. Doručování a převzetí
9.1 Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související se Smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, případně osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Zákazníkovi je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v Objednávce.
9.2 Zpráva je v případě doručování elektronickou poštou považována za doručenou okamžikem přijetí na server příchozí pošty. Zpráva doručovaná osobně nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb je považována za přijatou převzetím zásilky adresátem, případně odepřením převzetí zásilky adresátem. V případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb je zásilka považovaná za doručenou rovněž uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
X. Závěrečná ustanovení
10.1 Pokud vztah související s užitím internetového portálu www.masopelikan.cz nebo právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva Zákazníka (spotřebitele) vyplývající z obecně závazných právních předpisů. V případě soudního sporu mezi Zákazníkem a provozovatelem je místně příslušným soudem soud podle sídla společnosti.
10.2 V případě sporu mezi Zákazníkem a provozovatelem může Zákazník využít též možnosti mimosoudního řešení sporu. V takovém případě může Zákazník kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na stránkách České obchodní inspekce.
10.3 Provozovatel je oprávněn k této činnosti na základě živnostenského oprávnění a činnost nepodléhá jinému povolení. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti živnostenský úřad.
10.4 Je-li nebo stane-li se některé z ustanovení VOP neplatným nebo neúčinným, namísto takových neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení.
XI.Kontaktní údaje zákaznické podpory:
Internetový portál/ e-shop: www.masopelikan.cz
Email: chci@masopelikan.cz